Ἕνα ἀφιέρωμα στὴν ταινία ποὺ σημάδεψε τὴν χρονιὰ ποὺ πέρασε, τοὺς «300» τοῦ Φρὰνκ Μίλλερ, τὶς ἱστορικές της ἀναφορὲς καὶ τὶς πολιτικές της προεκτάσεις, στὴν ἀκόλουθη ἱστοσελίδα:
300, ἡ ταινία: κρίσεις καὶ ἐπικρίσεις (και μιὰ ἀπάντησις στὸν καθηγητὴ Γκάρυ Λέππ)
Ἡ γνώμη μου μὲ δυὸ λόγια: Φυσικὰ καὶ αὐτὴ ἡ ταινία δὲν ἐκφράζει τὴν πεμπτουσία τοῦ Ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ! Φυσικὰ καὶ δὲν ἀποτελεῖ ὑπόδειγμα ἱστορικῆς ἀκριβείας! Φυσικὰ καὶ ὑπεισέρχεται ὁ εὔκολος ἐντυπωσιασμός, ἡ χολλυγουντιανὴ ὀπτικὴ καὶ ὅ,τι ἄλλο θέλετε. Ἀλλά, πρῶτον, ἡ ταινία μιλᾷ μὲ τὴν γλῶσσα τοῦ κόμικ καὶ τοῦ σύγχρονου κινηματογράφου, καί, δεύτερον, ἐμᾶς μᾶς ἀρκοῦν οἱ Θερμοπύλες· ἡ θυσία τοῦ Λεωνίδα, τῶν 300 Λακεδαιμονίων καὶ τῶν 700 Θεσπιέων· καὶ κάτι ἀπὸ τὴν φωνὴ τῶν Προγόνων νιώσαμε νὰ κοχλάζῃ στὸ αἷμα μας. Τὶς ἐνοχὲς γιὰ τὴν «ἀμερικανικὴ προπαγάνδα» καὶ τὸ «στρατοκρατικὸ πνεῦμα» τῆς ταινίας τὶς ἀφήνουμε στοὺς «φιλειρηνιστὲς» «προοδευτικούς». Ἐν τέλει, τὸ εὐχαριστηθήκαμε ἐπειδὴ ἔτσι γουστάρουμε· ἂν αὐτὸ χαλᾷ τὴν σοῦπα τῶν Λιακορεπούσηδων, ξυδάκι.
«... Γενικότερα δεν καταλαβαίνω τι θέλουν μερικοί Έλληνες από τις αμερικανικές εταιρίες κινηματογράφου. Φτιάχνουν ταινία για τον Μέγα Αλέξανδρο, που τον παρουσιάζει ως Έλληνα στρατηλάτη (όπως ήταν δηλαδή), και δεν μας αρέσει επειδή δεν τον παρουσιάζει αρκετά «άνδρα». Φτιάχνουν ταινία για τον Λεωνίδα και δεν μας αρέσει επειδή «προσβάλλει» τους Ιρανούς και έχει πολύ «βία». Μήπως τελικά η γκρίνια έχει γίνει αυτοσκοπός; Γιατί κανένας δεν συγκρίνει τα έργα του «εβραιοκρατούμενου Χόλυγουντ» με αυτά του ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού, όπως την ταινία «Εντουάρτ», η οποία επιδοτήθηκε από τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων και υμνεί τους Αλβανούς; Γιατί μερικοί δεν βλέπουν τον «ελέφαντα» που βρίσκεται μέσα στην Πατρίδα μας και διυλίζουν τον «κώνωπα» που βρίσκεται πέραν του Ατλαντικού; Εγώ θα πρότεινα στο ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού να τιμήσει επισήμως τους δημιουργούς των «300» και να εκμεταλλευθεί την ταινία για την ανάπτυξη του τουρισμού σε ιστορικούς τόπους, όπως τις Θερμοπύλες, τον Μαραθώνα και τις Πλαταιές.»
Ἐπισκεφθεῖτε ἐπίσης: Τὸ ἱστολόγιο «300, the movie: facts and fiction»
300, ἡ ταινία: κρίσεις καὶ ἐπικρίσεις (και μιὰ ἀπάντησις στὸν καθηγητὴ Γκάρυ Λέππ)
Ἡ γνώμη μου μὲ δυὸ λόγια: Φυσικὰ καὶ αὐτὴ ἡ ταινία δὲν ἐκφράζει τὴν πεμπτουσία τοῦ Ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ! Φυσικὰ καὶ δὲν ἀποτελεῖ ὑπόδειγμα ἱστορικῆς ἀκριβείας! Φυσικὰ καὶ ὑπεισέρχεται ὁ εὔκολος ἐντυπωσιασμός, ἡ χολλυγουντιανὴ ὀπτικὴ καὶ ὅ,τι ἄλλο θέλετε. Ἀλλά, πρῶτον, ἡ ταινία μιλᾷ μὲ τὴν γλῶσσα τοῦ κόμικ καὶ τοῦ σύγχρονου κινηματογράφου, καί, δεύτερον, ἐμᾶς μᾶς ἀρκοῦν οἱ Θερμοπύλες· ἡ θυσία τοῦ Λεωνίδα, τῶν 300 Λακεδαιμονίων καὶ τῶν 700 Θεσπιέων· καὶ κάτι ἀπὸ τὴν φωνὴ τῶν Προγόνων νιώσαμε νὰ κοχλάζῃ στὸ αἷμα μας. Τὶς ἐνοχὲς γιὰ τὴν «ἀμερικανικὴ προπαγάνδα» καὶ τὸ «στρατοκρατικὸ πνεῦμα» τῆς ταινίας τὶς ἀφήνουμε στοὺς «φιλειρηνιστὲς» «προοδευτικούς». Ἐν τέλει, τὸ εὐχαριστηθήκαμε ἐπειδὴ ἔτσι γουστάρουμε· ἂν αὐτὸ χαλᾷ τὴν σοῦπα τῶν Λιακορεπούσηδων, ξυδάκι.
«... Γενικότερα δεν καταλαβαίνω τι θέλουν μερικοί Έλληνες από τις αμερικανικές εταιρίες κινηματογράφου. Φτιάχνουν ταινία για τον Μέγα Αλέξανδρο, που τον παρουσιάζει ως Έλληνα στρατηλάτη (όπως ήταν δηλαδή), και δεν μας αρέσει επειδή δεν τον παρουσιάζει αρκετά «άνδρα». Φτιάχνουν ταινία για τον Λεωνίδα και δεν μας αρέσει επειδή «προσβάλλει» τους Ιρανούς και έχει πολύ «βία». Μήπως τελικά η γκρίνια έχει γίνει αυτοσκοπός; Γιατί κανένας δεν συγκρίνει τα έργα του «εβραιοκρατούμενου Χόλυγουντ» με αυτά του ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού, όπως την ταινία «Εντουάρτ», η οποία επιδοτήθηκε από τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων και υμνεί τους Αλβανούς; Γιατί μερικοί δεν βλέπουν τον «ελέφαντα» που βρίσκεται μέσα στην Πατρίδα μας και διυλίζουν τον «κώνωπα» που βρίσκεται πέραν του Ατλαντικού; Εγώ θα πρότεινα στο ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού να τιμήσει επισήμως τους δημιουργούς των «300» και να εκμεταλλευθεί την ταινία για την ανάπτυξη του τουρισμού σε ιστορικούς τόπους, όπως τις Θερμοπύλες, τον Μαραθώνα και τις Πλαταιές.»
Ἐπισκεφθεῖτε ἐπίσης: Τὸ ἱστολόγιο «300, the movie: facts and fiction»
3 σχόλια:
Συγχαρητήρια και πάλι, αγαπητέ Καλλίμαχε. Αναλύεις το θέμα διεξοδικότατα.
Όμως, θα σταθώ στο σημείο που αναφέρεται η ταινία «Εντουάρτ». Αλήθεια, τι πράγμα είναι αυτό; Πάλι χρηματοδοτούμε εξωραϊσμό της εγκληματικότητας των Αλβανών; Ρωτώ, επειδή δεν την είδα ακόμη, αλλά διάβασα μέσες-άκρες περί τίνος πρόκειται και κατάλαβα. Μα ποιος και γιατί θέλει να κάνει το άσπρο-μαύρο και να ωραιοποιήσει καταστάσεις που από μόνες των δεν είναι ωραίες, όπως και να το κάνουμε;
Ποια είναι αυτή η Αγγελική Αντωνίου, η σκηνοθέτις;
Η ταινία προβλήθηκε στον Filmnet1 προχθές τα ξημερώματα και ιδού πώς περιγράφεται:
"Η σκληρή περιπλάνηση ενός κακοποιού μετανάστη και η μεταμόρφωσή του με την βοήθεια του γιατρού που γνωρίζει στις φυλακές".
(Από το μηνιαίο έντυπο πρόγραμμα του καναλιού, σελ. 55).
Στην
>ιστοσελίδα του καναλιού, όπου υπάρχει και ψηφοφορία και επίσης στο πολύ IMDb, όπου γίνεται παραλληλισμός με το ... "Έγκλημα και Τιμωρία" του Ντοστογιέφσκι, η συγκίνησις φθάνει στο αποκορύφωμά της κι εμείς ξεσπούμε σε κλάματα. Στο Θεό σας, δηλαδή!
πολύ ωραία η απάντησή σου καλλίμαχε στον προφέσσορα... επέτρεψέ μου να την ποστάρω στο αγγλόφωνο ιστολόγιό μου για τους 300!!
καλή σου μέρα!!
υγ: είδες οι φίλοι μας οι σκοπιανοί;;; τι άλλο θα ακούσουμε;;
ρε συ homo, τι σου έκαναν πάλι οι καημένοι οι αλβανοί; αμαν πια... τόσο καλή άνθρωποι... τίποτα δεν εκτιμάτε μερικοί... όπως λέει και η περιγραφή της ταινίας... ". Η απερισκεψία της ηλικίας του, όμως, τον οδηγεί στο φόνο..." κι αυτό ακόμα κακό είναι; νέο παιδί, να μη σκοτώσει το καημένο, είναι της ηλικία ρε παιδί μου...τίποτα δεν καταλαβαίνετε μερικοί... ουφ
Δημοσίευση σχολίου